Η «Γραμμή του Δημότη» είναι μία Software as a Service (SaaS) υπηρεσία, με αποτέλεσμα το κόστος για την υλοποίηση και χρήση της να είναι ιδιαίτερα προσιτό.

Η «Γραμμή του Δημότη» προσφέρει:

  • Πλήρη αυτοματοποίηση της διαδικασίας διαχείρισης ενός αιτήματος. 
  • Αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης του τύπου του αιτήματος και την προώθηση στη κατάλληλη υπηρεσία του Δήμου. 
  • Χρονική καταγραφή και παρακολούθηση όλης της εσωτερικής διαδικασίας επίλυσης του αιτήματος μέχρι τη διεκπεραίωσή του. 
  • Οι υπάλληλοι βλέπουν καθημερινά τις εκκρεμότητές τους. Κάθε τμήμα βλέπει μόνο τα δικά του αιτήματα.

Ο τρόπος λειτουργίας της υπηρεσίας είναι αρκετά απλός:

  • Ο δημότης καλεί στο πενταψήφιο νούμερο του Δήμου, της «Γραμμής του Δημότη» 
  • Απαντάει το Call Center (εντός ή εκτός του Δήμου), και καταχωρεί το αίτημα χρησιμοποιώντας το σύστημα 
  • Το αίτημα δρομολογείται αυτόματα στο αντίστοιχο τμήμα, το οποίο αποδέχεται το αίτημα και προχωράει στην διεκπεραίωση ή δεν το αποδέχεται και το αίτημα παραμένει μη ανατεθειμένο μέχρι ο υπεύθυνος του συστήματος να το αναθέσει. 
  • Όταν το αίτημα διεκπεραιωθεί, ακολουθεί ενημέρωση του δημότη με τηλεφώνημα, sms ή email. 
  • Τα στατιστικά των αιτημάτων (διεκπεραιωμένα και μη) παρακολουθούνται on line από τον Δήμαρχο και υπάρχει η δυνατότητα δημοσίευσης στην ιστοσελίδα του του Δήμου.

bite-award grammidimoti screen1 screen2 screen3

1ο Βραβείο στην κατηγορία “Εξωστρεφή Πληροφοριακά Συστήματα”

Δείτε το Video

 

 

English version

The “Grammi tou Dimoti” meaning "Citizens Line” is an application that provides local municipalities with all of the tools required for administrating and handling all of the services provided to the citizens of a local municipality.

Common examples of such services are:

  • Receiving and processing requests for mediation services of the Municipality
  • Receiving and processing of requests for the issuing of certificates of birth / marital status / nativity of the municipality issued on the same day and can be shipped the next day with an official courier company in the residence of the applicant
  • Receiving and processing of complaints and complaints to City services and public administration bodies

The system can also be used to help provide information when requested by a citizen.

  • Municipal Information (Information on all departments of the Local Municipality) Events, tours, museums, public transportation, theater, etc.
  • Administrative information (procedures and documentation required for interaction with public administration bodies)
  • Information regarding all processes handled through Citizen Service Centers (ΚΕΠ)
  • Specific information on a specific event of mass interest (predicted demand for information leading to best response to citizens' need for information). A few examples of such mass events are:
    1. Municipal elections
    2. National Elections and General Elections
    3. Extreme weather events
    4. Due from calls for illegal parking

The “Grammi tou Dimoti” application is provided as SaaS (Software as a Service) making the cost of implementation and the cost of use very affordable.

It is designed to enable a local municipality create a consolidated single point of entry for all incoming citizen requests and thus a single point of reference and in this way achieve the best possible servicing of all requests.

One of the fundamental goals of “Grammi tou Dimoti” is to achieve the best possible response to citizens' need for specific information and this is done through continuous monitoring of the current state of all requests and the ability to group and consolidate similar requests allowing for better organization, resolution and overall response times.